joi, 23 mai 2013

Proiect activitati de dezvoltare personala


ETAPELE ACTIVITATII:
SALUTUL: „Buna dimineata copiii sanatosi!”
PREZENTA: Verificarea prezentei copiilor se realizeaza prin maniere interactive.
COPLECTAREA CALENDARULUI NATURII
TRANZITIE: Joc cu text si cant „Bat din palme”
OBIECTIVE OPERATIONALE:
-sa utilizeze formule de salut adecvate momentelor zilei sau in diferite imprejurari;
-sa sesizeze absenta unui coleg cunoscandu-i numele;
-sa observe cum este vremea afara si sa reprezinte prin simbolul adecvat.
STRATEGII DIDACTICE:
a) metode si procedee: conversatia, explicatia, problematizarea;
b) resurse materiale: catalogul grupei, calendarul naturii;
c) forme de organizare: frontal; individual.
ARTA:
- sa coloreze in contur imaginile primite;
- sa compuna spatiul plastic cum cred de cuviinta;
- sa recunoasca materialul primit.
CONSTRUCTII:
- sa construiasca prin alaturare si imbinare „Dispensarul”;
- sa coopereze cu colegii de grup in vederea finalizarii sarcinii.
METODE SI PROCEDEE: explicatia, demonstratia, exercitiul, munca in echipa, munca individuala, aprecierea.
MIJLOACE SI MATERIALE DIDACTICE:
- fise de lucru, creioane colorate, piese lego.
BIBLIOGRAFIE: Curriculum pentru invatamantul prescolar: 3-5/7 ani M.E.C.I. 2012.


















SCENARIUL ZILEI


Activitatea debuteaza cu intalnirea de dimineata.
-Dimineata ne-am trezit,/ La gradinita am venit./ In cerc noi ne-am adunat/ Si cu toti ne salutam./ Vedem cine e prezent/ Poate cine e absent/ Calendarul e-ncantat/ Ca va fi iar complectat/ Cu nori, cu vant sau ploaie/ Dar mai bine e cu soare.” Urmeaza salutul, dupa care facem prezenta. Verificarea prezentei copiilor si complectarea „Copacului prezentei” cu frunze in culorile specifice toamnei, pe care sunt scrise numele copiilor. Pentru cei prezenti frunzele se pun in copac iar pentru cei absenti langa copac. Se poarta discutii cu copiii pentru a stabili anotimpul, in ce zi a saptamanii suntem, fenomene care caracterizeaza vremea, felul in care suntem imbracati.
Complectarea calendarului naturii se face de catre un copil fiind meteorologul.
Noutatea zilei : copiii care lucreaza la centrul Arta, vor trebui sa coloreze obiecte de uz personal iar cei de la centrul Constructii vor trebui sa construiasca Dispensarul.
Tranzitii: joc cu text si cant „Bat din palme”.
























DEMERS DIDACTIC


Etapele activitatii
Continut stiintific
Strategii didactice
Moment organizatoric
Distribuirea materialului didactic necesar pentru indeplinirea sarcinilor pe sectoarele de activitate.

Captarea atentiei
Descoperirea de catre copiii a materialelor cu care vor lucra la cele doua sectoare: Arta si Constructii.
Surpriza
Anuntarea temei
Se anunta tema pentru fiecare sector de activitate si sunt explicate sarcinile pe care copiii trebuie sa le indeplineasca.
Explicatia

Conversatia
Desfasurarea activitatii
In functie de optiunile lor copiii se vor aseza la centrele de interes. La sectorul arta copiii trebuie sa coloreze obiecte de igiena personala. La sectorul constructii copiii trebuie sa construiasca dispensarul. In timp ce copiii lucreaza voi trece pe la fiecare centru si ii voi ajuta pe cei care nu se descurca.
Conversatia

Explicatia

Demonstratia
Evaluarea
Rezultatele activitatilor vor fi afisate la centrul tematic, educatoarea va prezenta pentru fiecare centru rezultatele obtinute.

Incheierea activitatii
Se fac aprecieri generale si individuale asupra modului cum au participat la activitate.






















Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu