GRADINITA
CU PROGRAM
NORMAL
TRAIAN
PROIECT
DIDACTIC
DATA:
29.05.2013
GRUPA:
Mijlocie;
TEMA
DE STUDIU: CINE SUNT/SUNTEM?
TEMA
SAPTAMANII: Vreau sa fiu
sanatos
TEMA
ACTIVITATII: Rapunde repede si
bine.
DOMENII
EXPERIENTIALE (A.D.E) Domeniul
limba si comunicare
FORMA
DE REALIZARE: Joc-concurs.
FORMA
DE ORGANIZARE: Individual, in
grup.
SCOPUL
ACTIVITATII: Verificarea si
consolidarea cunostintelor despre obiectele de igiena si uz personal.
OBIECTIVE
OPERATIONALE:
- sa cunoasca si sa respecte principalele reguli de igiena;
- sa inteleaga necesitatea de a fi curat tot timpul;
- sa identifice obiectele de uz personal;
- sa cunoasca unele consecinte ale nerespectarii regulilor de igiena;
- sa cunoasca rolul dintilor in dezvoltarea organismului;
- sa cunoasca si sa respecte regulile de igiena dentara;
- sa foloseasca numai obiecte personale;
- sa cunoasca alimente care contribuie la sanatatea organismului;
- sa spele fructele si legumele inainte de a le consuma;
- sa utilizeze corect materialele de lucru;
- sa formuleze enunturi corecte din punct de vedere gramatical.
METODE
SI PROCEDEE: Explicatia,
exercitiul, problematizarea, joc-concurs, aplauze.
MIJLOACE
DE INVATAMANT: Obiecte de uz
personal.
DURATA
ACTIVITATII: 25-30 minute
MATERIAL
BIBLIOGRAFIC: Curriculum pentru
invatamantul prescolar 3-6/7 ani 2012; Revista invatamantului primar
si prescolar 3-6/7 ani 2012.
DESFASURAREA
ACTIVITATII
Evenimentul
didactic
|
Continutul
stiintific
|
Strategii
didactice
|
Evaluare
|
Momentul organizatoric
|
Crearea conditiilor
necesare bunei desfasurari a activitatii.
Introducerea copiilor
in sala de grupa.
|
Observatia
|
|
Captarea atentiei
|
Dimineata cand am venit
la gradinita, am gasit la poarta gradinitei o papusa cazuta jos
plangand. Am ridicat-o si am intrebat-o ce a patit. Ea mi-a
povestit ca si-a murdarit hainele, fata, parul este neingrijit si
au parasit-o toti copiii. Nu stie cum sa se ingrijeasca, ce
obiecte sa foloseasca pentru ingrijire. Eu am invitat-o la noi la
grupa mijlocie s-o ajutam, s-o invatam noi cum sa procedeze, cu ce
si cum sa-si ingrijeasca corpul. Sunteti de acord?
|
Povestirea
Conversatia
|
Observarea
|
Anuntarea temei
|
Astazi vom discuta
despre obiectele de uz personal pe care papusa nu le-a folosit.
Pentru aceasta noi vom organiza un concurs ce se va numi:
„Raspunde repede si bine.” in cadrul caruia voi trebuie sa
raspundeti corect la intrebari despre obiectele de uz personal si
sa raspundeti la cateva ghicitori despre obiecte de uz personal..
Concursul se va desfasura in doua echipe: „Echipa medicilor”
si „Echipa asistentilor”.
|
Explicatia
|
|
Reactualizarea
cunostintelor
|
Le propun copiilor sa
recunoasca obiectele de uz personal aflate la centrul tematic.
|
Observatia
|
|
Dirijarea invatarii
|
Dupa ce ne-am reamintit
obiectele de uz personal putem sa incepem desfasurarea concursului
nostru. Voi trebuie sa fiti atenti sa rapundeti cat mai corect
urmatoarelor intrebari:
I: „Cand trebuie sa
ne spalam pe maini?”
R: „Noi trebuie sa ne
spalam pe maini inainte de fiecare masa.
Dupa folosirea
tualetei.
Ori de cate ori este
nevoie.”
I:Ce trebuie sa faceti
pentru a avea un corp curat si sanatos?
R: „Noi trebuie sa ne
spalam capul si corpul saptamanal.”
I: „De ce trebuie sa
ne spalam pe maini?”
R: „ Noi ne spalam pe
maini sa nu ne imbolnavim.”
I: „Cu ce ne spalam
?”
R: „Noi ne spalam cu
apa si sapun.”
I:Care sunt obiectele
pe care le folositi pentru igiena dintior?
R:Obiectele pe care le
folosim la igiena dintilor sunt:peria de dinti si pasta de dinti.
I: „Cand trebuie sa
ne spalam pe dinti?”
R: „Noi ne spalam pe
dinti dupa fiecare masa.”
I: „La ce ne ajuta
dintii?”
R: „Dintii ne ajuta
sa mancam.”
I: „Ce trebuie sa
mancam sa fim sanatosi?”
R: „Noi trebuie sa
mancam fructe, legume, lapte, oua si carne.”
I: „Cum trebuie sa
fie fructele si legumele inainte de a le consuma?”
R: „Fructele si
legumele trebuie sa fie spalate.”
I: „De cate ori pe zi
trebuie sa mancam?”
R: „Noi trebuie sa
mancam de 4-5 ori pe zi.”
I: „Cu ce ne
pieptanam?”
R: „Noi ne pieptanam
cu piaptanul.”
I: „Cum trebuie sa
fie pieptanul?”
R: „Pieptanul trebuie
sa fie curat.”
I: „Cu ce ne spalam
parul?”
R: „Noi ne spalam
parul cu apa si sampon.”
I: „Cum trebuie sa
fie imbracamintea?”
R: „Imbracamintea
trebuie spalata si asezata in ordine in dulap.”
Concursul continua cu
raspunsul la ghicitori despre obiecte de igiena personala. Acestea
sunt:
„Este alba si curata
Neteda si parfumata
Nasul
ea mi-l ingrijeste
Niciodata
nu-mi lipseste.
(Batista)”
„Colorat
si parfumat,
Fac
clabuc neancetat,
Doar
de apa ajutat
Corpul
tau va fi curat.
(Sapunul)”
„Picaturile
de apa
El
le sterge-n mare graba
Corpul
e acum uscat
Nici
un strop nu a scapat.
(Prosopul)”
„Dimineata
se da huta
Ca
sa fuga cariuta.
(Periuta de dinti)”
„Sub
apa eu fac clabuc,
Mainile
eu le albesc,
Murdaria
o gonesc,
Stiti,
oare, cum ma numesc?
(Sapunul)”
„In
zadar te uiti la mine
Ca
te vezi numai pe tine.
(Oglinda)”
|
Jocul
|
|
Evaluarea
|
Copiii sunt apreciati
asupra modului cum au raspuns la activitate, se numara punctele
pentru fiecare echipa in parte si se declara echipa castigatoare.
Toti copiii vor fi recompensati.
|
Conversatia
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu